4 Mayıs 2011 Çarşamba

PASKALYA ÇÖREĞİ

 Hayırlı akşamlar diliyorum bu aralar misafirlerim  var çok yoğun  geçiyor günlerim.  Bir çok tarif birikti, sırayla inşALLAH hepsini yayınlayacağım .Değişiklik olsun istedim ve paskalya çöreği yaptım bir gurup gelen misafirlerime çok beğendiler.şimdi onun tarifini vereyım size.
MALZEMELER:
2 Yumurta (birinin sarısı üzerine)
1 Su bardağı  ılıksüt
1 paket İNSTANT kuru hamur mayası
Yarım su bardağı sıvı yağ
1 Çimdik tuz
1 Çay bardağından biraz fazla toz şeker
Alabildiği kadar un (hamur ele yapışmayacak şekilde olacak)
ÜZERİNE SÜRMEK İÇİN 1 Çay kaşığı pekmez ayırdığımız yumurta sarısına katıp çırp
YAPILIŞI:
Yoğurma kabımıza yumurtayı, yağı,ılık sütü,bir çimdik tuz ,şekeri mayayı koyup elimizle çırpalım.Azar azar unu ilave edip yoğuralım hamuru ele yapışmayacak şekilde hazırlayalım.Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp
elimizin içinde uzun şeritler yapalım üç şerti yan yana getirip saç örgüsü şeklini verelim yağlanmış tepsiye dizelim.üzerine pekmezli yumurta karışımını sürüp fırınımızda kızartalım .

8 yorum:

Şehnaz dedi ki...

süper bir görüntü fatmacım..ellerine sağlık..

mutfagabuyrun dedi ki...

harika görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Unknown dedi ki...

Canım bayılırım paskalya çöreğine ellerine sağlık öpüyorum.

Unknown dedi ki...

Vayyy "ısır beni"der gibi duruyorlar çörekler.
Ellerine sağlık canım
Öpüyorum.

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Ellerine saglik canim,goruntu harikaa lezzet kimbilir nasildir?
Sevgilerimle...

yeşim dedi ki...

eline sağlık canım çok güzel olmuş...öpüyorum.

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Yillardir yaparim paskalya cöregini,yanliz icine mahlepte giriyor,siz koymamissiniz ama onsuz olabilir tabiki,nefis görünüyorlar olsada yesek simdi,elinize saglik,sevgiler...

canimçektipişirdim dedi ki...

cnm bayılırım bu çöreğe ne zamandır da yapmamıstım çok güzel görünüyolar..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...