3 Nisan 2011 Pazar

MERCİMEKLİ GALETA UNLU BÖREK


Öncelikle herkese neşeli pazarlar diliyorum .Bende pazar kahvaltımızı  neşelendirmek için bu  güzel böreği yaptım.Çok güzel oldu tarifini cafe portakal dan aldım .O kıymalı yapmış ben kıyma koymadım 
  • kıymasız tarif
  • MALZEMELER:
  • 3 Adet yufka(24 adet üçgen kes)
1 Su bardağı haşlanmış yeşil mercimek
  • 1 kuru soğan
  • Tuz ,karabiber,kırmızıbiber
  • 3yemek kaşığı zeytin yağı
  • BULAMAK İÇİN:
  • 2 Yumurta
  • galeta unu
  • YAPILIŞI:

  1. Tavamıza yağı koyalım soğanları küçük doğrayıp kavuralım mercimek ve baharatlarıda koyup karıştıralım .kesilen yufkaların içine malzeme koyup sıgara böreği gibi saralım.(ben yufkaları önce ilkini serip yağladım ikinci yufkayı serip aynı işlemi uyguladım üçüncü yufkayı serip öyle kestim tek tek yağlamama gerek kalmadı )önce çırpılmış yumurtaya sonra galeta ununa bulayıp .tepsiye dizip nar gibi kızartalım .Harika oldu.



8 yorum:

Unknown dedi ki...

canım ellerine sağlık harika çıtır çıtır bir börek...sevgilerimle

çeşnici Handan dedi ki...

Çok güzel olmuş tam kahvaltıya göre ellerine sağlık canım.

Adsız dedi ki...

fatma abla kahvaltı sofran süperdir eminim birde sana yakın olsaydık o güzel leziz yemeklerinden yiyip uzun uzun doyasıya sohbet etseydik nekadar güzel olurdu.nernin.

Unknown dedi ki...

Kıyır kıyır pek nefis gözükyorlar,ellerine sağlık canım..
Ben geçenlerde,üzeri galeta unlu poğaça yedim ve hayran kaldım,şu böreklerin ne kadar lezzetli olduğunu tahmin edebiliyorum :)
Mutlu haftalar olsun..
Muhabbetle..

yedirenk dedi ki...

harika görünüyor,ellerine sağlık canım...

yemekbiraşk dedi ki...

nefis olmuşlar eline sağlık canım
sevgilerimle...

Baharcicegi dedi ki...

citir citir kahvaltida cayla nefis gider elinize saglik

Adsız dedi ki...

tadı harika oluyor .mutlaka denenmeli bencede ... elelrine ağlık ...NİLAY

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...