3 Nisan 2011 Pazar

MANTI ÇORBASI

  Melih ,imin en sevdiği yemeklerden biri haftanın beş günü yese of demez cancağızım  eh ana yüreği dayanırmı  hiç. Bir kere söylesin üşenmem yaparım .Bu günde öyle bir gün hemen koyuldum hamur yoğurmaya bitaraftan içi hazırlıyorum . Derken açtım hamurumu güya minik kesmeye gayret ettim ama birazda mahsuscuktan iri yaptım. Çünki bugün pazar hiç bir komşudan yardım alamayacağım ondan. Minci mincik koydum etleri ..kapatıverdim bir bir ,sonlara gelince artık ,başım dönmeye başlamıştı azbuz yapmamışım canım .Neyse dolaba atarım hazır olur başka zamana.                                                                                      

                                                                                      
       Bittide pişirme aşamasına geçtim  nihayet .                                                                                                                                                                          
                                                                                    
                                                                                                                                                                                 
                                                                                                        

  MALZEMELER:
HAMUR MALZEMESİ:

  • 5 Su bardağı un
  • 3 Yumurta
  • Tuz gerektiği kadar su hamur  kulak memesinden biraz sert olacak 
İÇ MALZEME
  • 500g orta yağlı kıyma
  • 1 İri soğan
  • Tuz karabiber ,kırmızı biber 
SUYU  İÇİN:
  •  3 Yemek kaşığı domates salçası
  • 3 Yemek kaşığı tere yağ  veya 1 çay bardağı sıvı yağ da olabilir
  • 1 Yemek kaşığı nane
  • 1 yemek kaşığı sumak ekşisi
  • Tuz
YAPILIŞI:
  • Önce hamur malzemelerini yoğurma kabımıza koyup  hamurumuzu hazırlayalım.  Beş dakika dinlenirse hamur daha güzel açılır.Başka bir kapta eti,soganı rendeleyelim,baharatları koyup onuda yoğurup hazırlayalım.Resimde görüldüğü gibi hamurları 1cm kalınlığında açıp küçük kareler kesip. Etli hamurdan parçalar alıp karelerin üzerlerine koyup uçlarını birbirine getirip yapıştıralım böylelikle hamuru ve eti bitirelim.Sıra suyunun hazırlanmasında tenceremize yağı salçayı koyup karıştıralım nane,sumak ve tuzunu katalım  gerektiği kadar suyunu  koyalım  biriki taşım kaynasın sonra mantıları dökelim 10,15dk kaynatalım çorbamız pişti itediğimiz gibi servis yapalım.

14 yorum:

Bayram Kombesi dedi ki...

Kac gundur bunu sayikliyorum bende bi turlu firsat bulup yapamadim. Simdi daha d cok canim istedi ama. Ellerine saglik.

mutfagabuyrun dedi ki...

dumanı üsütnde sankı canım.harika görünüyor.ellerine sağlık.öpüyorum.

Hayatın Tatları dedi ki...

bende hep açmaya üşeniyorum yoksa bu çorbaya bayılırım ellerinize sağlık

Aycan dedi ki...

O kadar emek veriyorsun, hemen bitiveriyor değilmi? Çok güzel incecik açmışsın gerçekten bayıldım.

Ellerine sağlık.Sevgiler;

Adsız dedi ki...

nefis bir çorba bunu sevmeyen hiçkimseyoktur eminim usta ellerin ellerine saglık.nermin.

Adsız dedi ki...

allahıım mantıı... hiç dayanamam.. rejimmiş kiloymuş başlarım hepsine.. mantı yaa.. :))) çorbası nasıl ki acep? :)

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

dostlarım herkese ayrı ayrı teşekkür ediyorum keşke imkanım olsaydı herkesin evine birer tabak götürebilseydim canlarım sizleri öpüyorum seviyle muhabbetle sağlıkla kalın

lezzet-i mekan dedi ki...

ellerinize sağlık, bayılıyorum mantıya, bizde bu akşam yiyeceğiz kısmetse, bende dünden hazırladım mantıyı, akşam pişirmesi var. güzel bir gün diliyorum sevgiler.

sarımutfak-hande dedi ki...

bende çok severim hergün olsa yerim ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor

FERZAN dedi ki...

maşallah diyorum ilkönce,çok zahmetli bi yemek yiyenlere afiyet olsun sizinde ellerinize sağlık,sevgiler...

balböcükleri dedi ki...

ben 7 gün yesem bıkmam.missss mantı bea.ellerine sağlık.yinmezmiii

Unknown dedi ki...

nasıl bir emek ellerinize sağlık doğrusu

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

MasAllah sana tatlim vallah herkesin harci degil manti hazirlamak! Cok lezziz görünüyor! ellerine kollarina emegine saglik! Bebisinede afiyet sifalar olsun InsAllah... kocaman öpüyor mutlu günler diliyorum...

Adsız dedi ki...

çok emekli yaa.mini mini yap sonra bir kaşıkta beştaneyi ye.ama harika tabiki bu tartışılmaz... ellerine sağlık ablammm.NİLAY

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...