23 Nisan 2011 Cumartesi

KESTANE TATLISI ve PATATES HAVUÇ

Canlarım; gün tariflerine devam:)KESTANE TATLISI nın tarifiyle devam edelim içinde kestane  yok. Herhalde görüntüden dolayı bu isim konmuş, gerçekten süper lezzetliydi.
MALZEMELER:
2 Su bardağı un
1 Su bardağı irmik
1Su bardağı dövülmüş ceviz
1 Paket vanilya
1 Paket kabartma tozu
3 Yemek kaşığı kakao

2 Yumurta
1 Paket oda sıcaklığında margarin
Üzerine bulamak için 1 Su bardağı Haşhaş
ŞERBETİ:
2 Su bardağı şeker
1 yemek kaşığı limon suyu
2 Su bardağı su tencereye koy kaynayınca 1 yemek kaşığı limon suyu koy 15dk kaynat

YAPILIŞI:
Yoğurma kabına toz malzemeleri koyup karıştır,ortasını açıp,yumurta  ve margarini ilave edip yoğur.
hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopar avcunda yuvarla haşhaşa bulayıp tepsiye diz .180 derece önceden ısıtılmış fırında kızart ,fırını kapatıp 5dk beklet daha sonra çıkartıp soğuk şerbeti üzerine gezdir.bir müddet sonra topları ters yüz et..   ..    
      PATATES HAVUÇ                                                                


Dostlarım; bu güzelliğe nasıl bir ad koyacağımızı bir  türlü bilemedik:)patates havuçmu, havuç şeklinde patates mi bilemedik  uygun isim yakıştıran varsa lütfen yazsın:(
Bunlarda BOLU nun enfes harika patatesleriyle yapıldı .Bizzat arkadaşımın elleriyle ekilip vede toplanarak.Canım ellerin dert görmesin.
MALZEMELER:
6 yada 7 tane orta boy patates
1 Çay fincanı sıvı yağ
Yarım limon
1 Tatlı kaşığı biber salçası
1Tatlı kaşığı domates salçası
Tuz ,karabiber, kırmızı biber
YAPILIŞI:
Patatesleri haşlayıp soyalım  ve  ezelim.Tavaya yağı , salçaları koyup eritelim daha sonra patates  tuz limon ve baharatları koyup yoğuralım.Havuç şekli verip maydanoz la süsleyelim.

12 yorum:

canimçektipişirdim dedi ki...

cnm ikiside çok güzel havuçlardan bende yapıyorum ama kestane tatlısını ilk defa duydum.çok severim serbetli tatlıları bunuda deneyeceğim inş..

Unknown dedi ki...

Fatmacım ellerine sağlık ikiside leziz ve şık sevgiler...

Sanattryemek dedi ki...

ikiside gel beni ye diyor,ellerinize saglik,cook guzel gorunuyorlar
sevgiler

Özgen dedi ki...

İkisi de süper olmuş elinize sağlık havuçlar ne kadar güzel görünüyor sevgiler..

Unknown dedi ki...

Havuç şeklindeki patateslerden bir arkadaşımız yapmıştı çok güzeldi diğer bloğumda resmini yayınlamıştım ama ben yapmadım hiç görüntüsü de çok şık aslında
Kestane tatlısını ne yedim nede yaptım tarifi şimdi aldım yapıcam inşaallah teşekkürler canım
sevgilerimle

Hayatın Tatları dedi ki...

her iki tarifi de bayıldım. afiyet olsun :)

Narince dedi ki...

Ben de içinde kestane var sandım, şekilden demek? Leziz görünüyor, ellerine sağlık Fatma.

anneanneninemekleri dedi ki...

Patatesin sunumu harika olmuş ellerine sağlık,kestane tatlısı da süper,sevgiler

mutfagabuyrun dedi ki...

ikiside deneceklerin arasına girdi.ellerine sağlık canım.öpüyorum.

Adsız dedi ki...

kestane tatlısını ilk kez duydum. çok değişik bi tarif. havuçlara zaten bayıldım. ikisini de denenecekler listeme aldım. teşekkürler..

Adsız dedi ki...

havuçlar harika görüğnüyor en kısa zamanda deneyeceğim...nilay

Adsız dedi ki...

Hi there, everything is going fine here and ofcourse every one is sharing
information, that's genuinely excellent, keep up writing.

Look into my web-site ... cccam test line cs

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...