21 Nisan 2011 Perşembe

GÜÜÜN

 Sevgili dostlarım ;Canım arkadaşım Seher,ciğimin günündeydik bu gün .Ama ne gün!.. arkadaşım zaten öyle güzel şeyler yapmış ki, Bolu,muzun güzel böreklerinden tutun da tatlılar, dolmalar ,salatalar aman aman ,şöyle bir seyre daldık ,önce gözlerimizi doyurduk, daha sonra da midemizi:))).Canım kardeşim ,dostum  eşlerimizin deyimiyle KANKAM ne beceriklidir  ne hamarattır benim arkadaşım ellerin dert görmesin canım ...Tabiki bu kadar tarifin hepsini birden veremeyeceğim önümüzdeki günlerde sırayla veririm bugün meşhur MANTARLI  ALT  ÜST BÖREĞİ nin tarifi ile başlayalım.

 Evet demiştim ya Bolu nun meşhur mantarlı alt üst böreği .Bu böreği eskiden köylerimizde büyüklerimiz bakır tepsilerde ve odun ateşinde ocaklarda çevire çevire kızartırlardı diye anlatıyor arkadaşım ,gerçekten tadılası nefiisss bir börek .Tabiki odun ateşin de değildi malum ev imkanlarında ocakta yapmıştı arkadaşım,ama inanın nefis harika bir börekti.
MALZEMELER:
(Bu ölçüler büyük bir tepsiye göre ayarlanmış ,siz kendi tepsinize göre ayarlaya bilirsiniz.)
2 kg un
1 Yumurta
3 Çorba kaşığı sirke.
Ilık su  .Bir tatlı kaşığı tuz
 YAĞLAMAK İÇİN .
1.Çay bardağı sıvı yağ
5  Yemek kaşığı tere yağ
İÇ  MALZEME:
1 İri boy soğan
1 kg mantar (arkadaşım bizim buraların meşhur kanlıca mantarını kullanmış)siz kültür mantarı kullanın
yarım çay bardağı sıvı yağ
tuz karabiber ,kırmızı biber
YAPILIŞI:
Hamur yoğurma kabımıza,unu eleyelim yumurtayı, tuzunu, sirkeyi  katıp  ılık suyu azar azar ilave edip katı bir hamur yoğuralım.bir tarafta dinlenmeye bırakalım.
Diğer tarafta mantarları küçük doğrayıp, tavamıza koyalım ,soğanları küp doğrayıp beraber kavuralım suyunu çekince baharatları koyup karıştırıp.soğumaya bırakalım.

Hamuru 3 parçaya bölelim,2  bezemiz büyük ,1 tanesi  küçük olsun .Küçük olan beze ortaya açılıp konacak.
Bezenin birini ince açalım arasına erittiğimiz tereyğı ve sıvıyağ karışımından sürelim, kenarlarından rulo yapıp dürelim, tekrar açalım  bu işlemi iki defa tekrarlayalım yağladığımız tepsiye yayalım  iç malzemeden koyalım ortaya koyacağımız küçük hamuru da açıp tepsiye serelim araları gene hafif yağlayalım. Diğer bezeyide aynı ilkinde uyguladığımız  işlemi tekrarlayıp tepsinin  en üstüne yayalım.Arkadaşım ocağın dört gözünüde yakıp kısık ateşte ağır ağır  bir yüzünü  kızartıp , başka bir tepsi yardımıyla böreği ters yüz edip diğer tarafıda aynen kızartılacak diye tarif etti .



                                        YAYLA   LOKUMU

 Canım arkadaşım , bu böreği annelerimiz  yaylaya göç zamanında yolda yemek için yolluk olarak yaparlardı.köy  fırınlarında pişerdi kokusu mis gibi her yere yayılırdı diye anlatıyor(Bolu muzda her köyümüzün bir yaylası vardır ) Mayıs ayında bu yaylalara gidilir ve  en az 4 ay kalınır. Ahhh ne güzeldir o yayla evleri . Buralarda hayvanlarımızın daha bol yağlı sütü olur .büyüklerimiz peynir, yağ  keş gibi hazırlıklarımızı yaparlar .  GEZİLESİ GÖRÜLESİ YAŞANASI YAYLALAR...
   MALZEMELER:
1 Su bardağı süt
1 Su bardağı sıvı yağ
1 Paket yaş maya
1 Tatlı kaşığı toz şeker
2 Yumurta
1 Tatlı  kaşığı tuz
2 Su bardağı dövülmüş ceviz içi
Alabildiği kadar un
 açılan hamuru yağlamak için 1 çay bardağı sıvı yağ

 YAPILIŞI:
yoğurma kabımıza  sütü, sıvı, yağı, tuzu ,maya, tozşekeri ,yumurtayı koyup karıştıralım.Unu azar azar ilave edip kulak memesi yumuşaklığında hamur elde edelim .açma tahtamızda hamurdan bezeler alıp un serperek ince açalım,önce yağ sürelim sora cevizi serpip bir uçtan başlayıp rulo yapalım .Dört parmak enliliğinde kesip, kesik taraf üste gelecek şekilde tepsimize sıralayalım.Bütün hamurumuzu bu şekilde tamamlayıp üzerlerine yumurta sürüp önceden ısıttığımız fırınımızda pişirelim.

                                 BUNLARIN  TARİFLERİDE  SONRAAAA

                                    patatesli     havuç 
                                             zeytinyağlı biber dolması
                                            kestane tatlısı
                                 peynirli mayalı poğaçalar
      
                                            profiterol                    
BU HALE GELDİ GÜZELİM MASA
Mahsus büyük resim vermiyorum:))))

29 yorum:

Unknown dedi ki...

off ne masa olmuş fatma hanımcım yapanın ellerine sağlık yiyenlerede afiyet şeker olsun börek harika denemek isterim inşallah

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

SEVGİLİ BAHAR HANIMCIM CANIM DENEMENİ ÇOK İSTERİM GERÇEKTEN HARİKAYDI:) SAĞOL HAYATIM AFİYETLE YEDİK VALLA:)))

Unknown dedi ki...

Maşaallah kankanın ellerine sağlık kesesine bereket Fatma hanımcığım sizlere de afiyet olsun hepsi ayrı güzel tarifleri bekliyoruz börek tarifi de alınmıştır mantarı sevdiğim için denemek isterim inşaallah
sevgiler

Adsız dedi ki...

ahh ahhhh büyük resmi başa koymuşsun zaten.. beni benden aldı bile.. :) o havuçların ve o topların tarifini mutlaka almalıyım...

Adsız dedi ki...

maşallah maşallah yiyin bizsiz :P

Sevdiye dedi ki...

Hepsi pek güzel görünmekte...
Dolma iştahımı kabarttı :)
Blog adınız çok hoşuma gitti "mermer tezgah"
Sevgiler ...

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

Teşekkür ederim papatyam
Gülcan cım gelioyor o tariflerde hayatım
Semacım sen gel biz ayını gene döktürürüz canım
Sedocum çok hoş buldum hemde canım.soyadımdan esinlendim:)))
sizlere ayrı ayrı teşekkür ediyorum.Sevgiyle kucaklıyorum canlarım

mutfagabuyrun dedi ki...

masanın görüntüsü muhteşem canım.harika bir menü.arkadaşının ellerine sağlık.hayırlı cumalar.

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

Sevdacım teşekkür ediyorum hayatım sanada hayırlı cumalar

Unknown dedi ki...

Allah'ım bu nasıl iştah açıcı ve güzel bir masa böyle..
Herşey birbirinden güzel görünüyor.
Arkadaşının ellerine sağlık.
Sizlerede afiyetler olsun.
Sevgiler canım.

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Of of offf. O masada olmak vardı şimdi. Hepsi birbirinden güzel, emeği geçen herkesin ellerine sağlık, sizlere de afiyetler olsun. Mantarlı heşeyi severek yerim biz de yufkayla gözlemesini yaparız, ama ben o profiterol tabağına dalmak isterdim... Sımsıcak sevgiler...

sarımutfak-hande dedi ki...

ay içim gitti desem yeridir her şey çok güzel yapanın ellerine sağlık size afiyetşeker olsun kilo olmasın canım:)))

Unknown dedi ki...

Canım hayırlı cumalar Seher hanım harika bir masa ve menü ile ağırlamış sizleri.Onun ellerine
sağlık size afiyet olsun öpüyorum.

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

hayat cafe m,Ayselcim,Handecim,Deryacım hepinizi tek tek kucaklıyorum hayırlı cumalar diliyorum herşey gönlünüzce olsun sevgiler gönderiyorum canlarım

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Arkadasinin ellerine,emeklerine saglik canim.Gun degil acik bufe otel menusu sanki,hepsi birbirinden harika gorunuyor.
Sevgilerimle...

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

evet sevalcim doğru söylüyorsun servislerimizde öyle aldık zaten canım teşşekürller öpüyorum canım

Unknown dedi ki...

ay ay ay bunların hepsini yediniz mi yoksa?kıskandım valla o masada olmak isterdim.neyse afiyet olsun.hoşçakal.

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

nazmiye hanımcım yemek ne kelime
ama napayım dayanamadım canım teşekkür ediyorum
sevgilerimi gönderiyorum

anneminkizıyim dedi ki...

Canim merhabalar ziyaretin ve yorumun icin cok tesekkürler.
Masallah arkadasin döktürmüs hepside birbirinden güzel nefis yemekler.
Yiyenlerede afiyet olsun. Senin tariflerede göz attim, hepside birbirinden harika.
Sevgiler....

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

ne demek sevgili anneminkızıyım bundan sonra görüşmek dileği ile canım bende güzel görüşlerin için teşşekürler

anneanneninemekleri dedi ki...

Bu nasıl bir masa böyle hepsi birbirinden lezzetli tarifler ,yapan da yiyen d4e sağolsun.Ama börek bir başka olmuş.

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

Teşekkür ediyorum anneanneminemekleri sağol canım sevgiyle kucaklıyorum seni

Unknown dedi ki...

SEHER ABLANIN ELLERİNE EMEKLERİNE SAĞLIK.HER BİRİ AYRI GÜZEL AYRI LEZİZ GÖRÜNÜYOR..
SEVGİLER...

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

teşekürler candantarifler arkadaşım vede kendi adıma sağol canım bende sevigilerimi gönderiyorum

Adsız dedi ki...

seher ablacığım döktürmüş valla.ama masanın son hali herşeyi daha açık ortaya koyuyor... ellerine sağlık seher ablamın...sizedeAFİYET olsun.NİLAY

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

teşkkür ediyorum canım kardeşim Nilayım O güzelliklere bakıpta yememek olurmuydu.bende burdan kankama birdaha teşekkür ediyorum
öpüyorum mucuk mucuk yanaklarından

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık hepside çok güzel görünüyor.

Adsız dedi ki...

Masa beni benden aldı ne diyebilirimki herşey çok çok güzel görünüyor ellerinize sağlık...

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

ADSIZ teşekürler sevgiler gönderiyorum

NEYESEM teşekkürler canıms evgiler

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...