18 Nisan 2011 Pazartesi

EVDE DÜRÜM DÖNER

 Merhaba dostlarım herkese mutlu güzel bir hafta dileyerek,  evde yaptığım dürüm dönerimi size tarif etmek istiyorum .
Önce derin dondurucuda bütün olarak sakladığım etimi hafif çözdürüp ince ince dilimliyorum                                          

   Hafif yağ koyarak tavada da önce hızlı ateşte (sulanmasın diye ) daha sonra kısık ateşte iyice kızarıyorum.

 Dürüm lavaşlarımızı yapmak için ;
.2 su bardağı un
.1 çay kaşığından az kabartma tozu
.1 çay kaşığından az tuz koyarak kıvamlı güzel bir hamur yoğuralım hamurdan cevizden büyük parçalar alıp  unlayarak tavamızın büyüklüğü kadar ve ince bir şekilde açalım

                                                            
Teflon tavamızda kısık ateş ocağımız da alt üste ederek  pişirelim.


Lavaşlarımız kullanacağımız zamana kadar kuruyabilir kullanmadan önce bir bez üzerinde tek tek su çiliyerek ıslatıp beze saralım dürüm yapmak için kullanalım. :)

13 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

canım benim süper bir görüntü.harika olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

Unknown dedi ki...

fatma hanımcım ellerine sağlık nefis görünüyor hıımmm nasıl açım bu saatte:))

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık canım kendi evinde mis gibi, temiz temiz yapıpta yemekten daha keyifli bişi yoktur ..

Unknown dedi ki...

Fatma hanımcım ellerinize sağlık evde yapılan gibisi varmı mis misss:)))Sımsıcak sevgiler...

canimçektipişirdim dedi ki...

cnm uyardığın için sağol bilmiyordum yorumlarımın öyle olduğunu..ellerine sağlık bende yapıyorum döneri biraz farklı bi tarifle geçekten çok güzel oluyor..

mmm dedi ki...

Hem döneri ev yapımı hem dürümü. Süper bir lezzettir bu eminim. Süpersin. Ellerine sağlık canım.

Unknown dedi ki...

Fatma hanımcığım eline sağlık olsa da dürüp yesek:) görüntü nefisss
size afiyet bal olsun
sevgiler

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Süper olmuş, ev döneri yaparım ama lavaşını denememiştim. Hem döneri, hem lavaşı ev yapımı, yenmez mi bu döner, hem de afiyetle yenir. Ellerine, emeklerine sağlık , güzel dileklerin için teşekkürler, sıcacık sevgiler...

Hayatın Tatları dedi ki...

hemde lavaşda ev yapımı süper walla. ellerine sağlık canım

yedirenk dedi ki...

nefis görünüyor,ellerinize sağlık....

Aycan dedi ki...

Of of of ne kadar güzel görünüyor.Ellerinize sağlık nefisler.

yeşim dedi ki...

nasıl güzel olmuş böyle...ellerine sağlık ...

canikom dedi ki...

süperrr.hangi eti almalıyız acaba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...