15 Nisan 2011 Cuma

ETLİ NOHUT



Merhaba dostlar bu gün size nohut yemeğinin tarifini vermek istiyorum,   Ben nohut larımı çok önceden düdüklüde haşlayıp derin dondurucuya koyuyorum .lazım olduğunda hazır oluyor .Eğer siz öyle yapmıyorsanız bir gece önceden ıslatırsanız pişirmesi kolay olur .Ben kendi yaptığım miktarın ölçüleriyle veriyorum tabiki siz kendi ölçülerinize göre ayarlayabilirsiniz .herkese şimdiden afiyet olsun
MALZEMELER:

  • 3 Su bardağı nohut(önceden ıslatılmış ,ben önceden düdüklüde haşladım)
  • 500g kuşbaşı et
  • 1 Yemek kaşığı domates salçası
  • Yarım yemek kaşığı biber salçası
  • 1Yemek kaşığı tereyağı
  • 1Yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1İri soğan
  • Tuz, karabiber ,kırmızıbiber
YAPILIŞI:
Öncelikle etimizi yıkayıp iyice pişirelim (düdüklüde pişirirsek daha çabuk olur.bunun için de ,eti düdüklüye koyup üzerine bir su bardağı da su ekleyip, kapağını kapatalım.buhar vermeye başlayınca mandalı indirip, sonra  altını kısıp  15 dk pişirelim buharı tamamen bittikten sonra  mandalı kaldırıp iyice havasını boşaltıp kapağını açalım)
Yemegimizi pişireceğimiz tencereye yağlarımızı koyalım,üzerine soğanı küçük doğaryalım,ve kavuralım hafif pembeleşince salçaları koyalım,pişmiş eti de koyup şöyle bir çevirelim önceden haşlayıp suyunu süzdüğümüz nohutlarıda ekleyip, baharat ve tuzu, 3 su bardağı kaynamış suyunu ilave edip 10 dk pişirip ocağı kapatalım

13 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

vayyy.bu nasıl bir görüntü canım.harika olmuş.ellerine sağlık.

canimçektipişirdim dedi ki...

eti sevmem ama nohuta bayılırım.esim de nohutu sevmiyo onun için yapmyorum,tek yenmiyor..uzun zamandır da yememiştim nasıl cnm çekti anlatamam:)ellerine sağlık..

yeşim dedi ki...

bol etli nefis ...ellerine sağlık canım.sizlere şifalar olsun.sevgilerimle...

muhabbetsofrasi dedi ki...

yanınada yeni demlenmiş pilav

oyy oyy oyy

gece gece yapılırmı bu ya hu :)

Adsız dedi ki...

nohutu çok severim ben. hatta geçtiğimiz yaz süt yapıyor diye bol bol nohut yemiştim. gerçekten farkediliyor var böyle bi etkisi. test ettim onayladım :)

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Önceden haşlamak çok pratik oluyor,Ben k. fasulyeyide öyle yapıyorum.Ellerinize sağlık

Mutlu haftasonları...

Unknown dedi ki...

Fatmacım ziyaretin ve güzel yorumun için teşekkür
ederim.Nohuta bayılırım ellerine sağlık yanında pilav ve cacık varsa tamamdır sımsıcak sevgiler.

Unknown dedi ki...

Aman Allah'ım en sevdiğim yemeklerden biri ve çok güzel görünüyor.
Kaşık kaşık dalasım geldi tabağa..
Ellerine sağlık cnaım
Sevgiler.

çeşnici Handan dedi ki...

Nohuta bayılırım ve bol bol pişirmeye çalışırım. Görüntü süper ellerine sağlık canım.

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

teşekür ederim canlarım herkese huzurlu mutlu günler diliyorum sizleri canda kucaklıyorum

anneanneninemekleri dedi ki...

Süper bir görüntü,sanki nohutları elimi uzatıp alacakmışım gibi,nefisssss,ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

çok besleyici oldugu için nohut ve fasulyeyi sık sık yaparım bende.ellerine saglık.

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Ellerine saglik canim,yemegin nefis gorundugune gore lezzeti de nefistir.2 oglumun da en cok sevdigi yemektir.
Sevgilerimle...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...